کارگاه مدل کسب و کارهای پلتفرمی

آشنایی با انواع استراتژی های مدل کسب وکار پلتفرمی

۲۹,۰۰۰ تومان

این دوره شامل:
  • ۱.۶ ساعت ویدیو
  • ۲ درس
  • ۰ منابع تکمیلی
  • دسترسی نامحدود
  • دسترسی بر روی موبایل و تلویزیون ندارد
  • مدرک گذراندن دوره
  • قابلیت دانلود دارد
کوپن تخفیف دارید؟
چه چیزی خواهم آموخت؟
تعاریف و کلیات مدل کسب و کار
تعاریف مدل کسب و کار پلتفرمی
بررسی بیزینس مدل های استارتاپ های معروف ایرانی (اسنپ، آپارات، دیجی کالا، بیمیتو، تیپاکس، اسنپ فود و ...)
بررسی بیزینس مدل های استارتاپ های معروف خارجی (اوبر، آمازون، یودمی، کیک استارتر، یوتیوب و ...)
اثر شبکه ای در کسب و کار پلتفرمی
استراتژی های لانچ کردن یک کسب وکار پلتفرمی"
پیش نیازها
  • علاقه به ایجاد کسب و کارهای نوپا (استارتاپ)
توضیحات
استراوالدر و پیگنور (2009) در کتاب خلق مدل کسب کار (Business Model Generation) مدل کسب و کار را منطق یک سازمان در چگونگی خلق ارزش (چگونگی تولید محصول و خدمتی ارزشمند برای مشتری)، ارائه ارزش(چگونگی ارایه و رساندن این ارزش به مشتری) و کسب ارزش (چگونگی کسب منفعت از خلق و ارایه ارزش) تعریف کرده اند. الگوهای بسیار در دنیا برای مدل های کسب و کار ارائه شده است. یکی از مطرح ترین این الگو ها مدل کسب وکار پلتفرمی (Platform Business Model) می باشد. در مدل کسب و کار پلتفرمی بستري ايجاد مي شود كه توليد‌كنندگان را به مصرف‌كنندگان وصل می کند. به عبارت ديگر هر دو طرف توليد‌كننده و مصرف‌كننده، مشتري پلتفرم بوده و به تبادل ارزش بین یکدیگر می پردازند. پلتفرم‌ها برای محقق‌کردن این تبادل، شبکه‌‌ای بزرگ و مقیاس‌پذیر ایجاد می‌کنند که متشکل است از کاربرها، و منابعی که باید در موقع نیاز در دسترس باشند. در این مدل کسب وکار تمرکز بر این منطق است که مشتریان می‌توانند تغییر نقش دهند و در ایجاد ارزش در کسب ‌و کار سهیم باشند و اینکه ارزش در اکوسیستمی از کاربران و در تعامل آن‌ها با هم ساخته می‌شود. از مطرح ترین استارتاپ های با مدل کسب وکار پلتفرمی در دنیا می توان Uber و Airbnb و در ایران اسنپ و آپارات را نام برد.
فهرست آموزش ها
+
آموزش مدل کسب و کارهای پلتفرمی
۲ درس ۰۱:۳۳:۴۰
قسمت اول
۰۰:۴۴:۵۷

قسمت دوم
۰۰:۴۸:۴۳

درباره مدرس
مجتبی احمدی نوذری
۰ میانگین امتیازات
۰ دیدگاه
۱ دانشجو
۱ دوره
دکتری مدیریت تولید و عملیات
- دکتری مدیریت تولید و عملیات دانشگاه مازندران - فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی(تولید و عملیات) دانشگاه تهران - فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی مدیریت صنعتی دانشگاه مازندران - سابقه کار در مرکز نوآوری های کسب و کار بانک پارسیان (سال 93) - منتور و مشاور کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) از سال 93 - حضور در بیش از 30 رویداد استارت آپ ویکند به عنوان منتور، تسهیلگر و داور - مشاور مدیر عامل مرکز کارآفرینی بین المللی دانشگاه شمال آمل - مدرس قراردادی دروس مدیریت در رشته های مدیریت، حسابداری و اقتصاد در دانشگاه مازندران - مدرس دوره های مدیریت کسب و کارهای نوپا در اتاق اصناف شهرستان بابلسر - مدرس دوره های مدیریت کسب و کارهای نوپا در مرکزکارآفرینی بین المللی دانشگاه شمال (IEC) - دبیر اجرایی اولین کمپ یک هفته ای کارآفرینی مرکز کارآفرینی بین المللی دانشگاه شمال