بازاریابی از زبان وارن بافت در 3 جمله ی ساده

بازاریابی از زبان وارن بافت در 3 جمله ی ساده
چکیده مقاله : انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۱ ۰ نظر ۳۴۳ بازدید

وارن بافت به خاطر نقل قول های مختصر ومفیدی که در زمینه های متنوع از موضوعات ارائه می‌دهد شناخته می‌شود و تقریباً هر بار ، این نقل قول های طنزآمیز پوششی برای انتقال پیامی حکمت آمیز به کارآفرینانی است که به دنبال تجلی اهداف بزرگ خود هستند. با این تفاسیر جای تعجب نیست که افراد بزرگی مثل جف بزوس و بیل گیتس او رابه عنوان فردی الهام‌بخش دنبال می‌کنند . یکی از نقل قول های ویژه که برای همه بازاریابان و تبلیغ کنندگان اهمیت دارد را در زیر می‌خوانیم:

"شما می توانید یک کنسرت راک برگزار کنيد و خیلی هم عالیه. شما هم می‌توانید یک رقص باله برگزار کنید و این هم خیلی عالیه. اما نمی‌توانید یک کنسرت راک برگزار کنید ولی در تبلیغات اون رو رقص باله معرفی کنید."

این سه جمله کاملاً به هم متکی و مرتبط هستند.

" شفاف مثل شیشه "

یک محصول ترکیبی از ویژگی های آنها نیست ، بلکه ترکیبی از ارزش‌های پایاني آن است. شما باید با حفظ پرستیژ خود پیش از ارائه ي پیشنهاد خود کاملاً از پیشنهاد خود آگاه باشید.وقتی شما در حال بهینه سازی روابط خود هستید تا تعریف خاصی برای کاری که محصولتان انجام می دهد ارائه دهید ، در حقیقت شما در حال جلب توجه مشتریاني هستید که با کمال میل حاضرند بالاترین قیمت را برای محصولتان پرداخت کنند. اما اگر شما بر اثر ناامیدی احساس می‌کنید که باید در انتخاب جامعه هدف خود تجدید نظر کنید؛ شما در حقیقت در حال افزایش جامعه هدف خود هستید و این جز نارضایتی مشتریان شما در پی نخواهد داشت. نتیجه این کار مشتریان ناراضی است که نسبت به ارزش نهایی محصول شما احساس بدی دارند .

داشتن مشتریان سخت گیر و بهانه جو خوب است زیرا با داشتن چنین مشتریانی شما هم مشکلات و معایب محصول خود را برطرف می کنید و هم نیازهای این مشتریان را برطرف خواهید کرد. در این زمان شما مشتریانی دارید که محصول شما را می‌خرند تا نیازشان برطرف شود و دقیقاً به هدفشان می رسند حتی شما زمان دارید تا به وعده های بعدی خود عمل کنید.

"فاجعه ی بازاریابی"

وقتی که شما اقدام به قانع کردن دیگران به اینکه محصول شما کاملاً نیازها و انتظارات را برآورده می‌کند؛ در حال شروع بازیابی اي فاجعه بار بی پايانی هستید. پول های خود را هدر می دهید تا مخاطب خود را به باوری برسانید که در مورد محصولتان حقیقت ندارد. سپس در بیشتر اوقات شما مشتریانی که از دیدن محصول شما در بازار ناراضی و ناراحت شوند نخواهید داشت ولی آنها دیگر محصول شما را نزد دوست و آشنایان خود تبلیغ نخواهند کرد. پسبعد از مدت کوتاهی محصول شما سقوط خواهد کرد.


منبع: www.inc.com

دوستانی که این مقاله را مطالعه کرده اند، از دوره های آموزشی زیر نیز استقبال کرده اند:

دوستانی که این مقاله را مطالعه کرده اند، از مقالات زیر نیز استقبال کرده اند:

نظرات

به این مقاله امتیاز دهید

۴ نفر (امتیاز مقاله ۵)