بازی بپر و ببر

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟
چکیده مقاله : انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ ۰ نظر ۲۱۸ بازدید

در این مقاله با تعریف صحیح ایمیل مارکتینگ آشنا می شوید و روش های نادرست ایمیل مارکتینگ را می شناسید.در پایان این مقاله شما قادر هستید شیوه های درست و نادرست در ارسال ایمیل را تشخیص بدهید.

اشتباه معمول در ایمیل مارکتینگ:

در اینترنت افراد و صاحبان کسب و کار زیادی را می شناسیم که لیست بلند بالایی از ایمیل ها را خریداری می کنند و به همه آنها ارسال انبوه انجام می دهند. اما آیا ارسال انبوه به لیست ایمیل هایی که خریداری می شوند بازاریابی ایمیلی است ؟

ارسال انبوه به لیست ایمیل هایی که از راه های مختلف جمع آوری یا خریداری شده است و صاحبان ایمیل ها از اینکه شما برای آنها ایمیل ارسال می کنید رضایت یا آگاهی ندارند بازاریابی ایمیلی نیست، به این روش اسپمینگ (Spamming) گفته می شود.

در دنیا شرکت ها و افراد زیادی به روش اسپمینگ ارسال ایمیل انبوه انجام می دهند، یعنی لیست زیادی از ایمیل ها را از راه های مختلف جمع آوری یا خریداری می کنند و به صاحبان ایمیل ها ارسال می کنند. مطمئننا شما هم با شرکت هایی برخورد کرده اید که به شما لیست ایمیل می فروشند و برای شما ارسال انبوه انجام می دهد ولی این را بدانید که این روش درست و قانونی برای ارسال ایمیل نیست، به دلیل اینکه شما با این کار بدون رضایت فرد مقابل برای او ایمیل ارسال می کنید که این کار باعث عدم رضایت کاربر می شود.

در اینجا شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا هنوز خیلی از افراد در اینترنت به روش اسپمینگ برای کاربران ایمیل ارسال می کنند ؟ پاسخ این است که در این روش هم تعدادی از ایمیل ها توسط کاربران خوانده می شود و حتی ممکن است کاربران به این ایمیل ها علاقه نشان دهند و روی آن ها کلیک نمایند اما به خاطر بسپارید این درصد باز شدن و کلیک شدن بسیار کمتر از روش درست و اصولی ایمیل مارکتینگ است و استفاده از این روش باعث می شود خیلی از افراد شما را یک برند نامعتبر بدانند و این تصور منفی برای همیشه در ذهنشان باقی می ماند.


اما روش صحیح ایمیل مارکتینگ چیست و ما چطور می توانیم ایمیل مارکتینگ را به درستی انجام دهیم ؟

ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال ایمیل برای هر لیست ایمیل که پیدا و خریداری می کنیم نیست. مهم ترین اصل ایمیل مارکتینگ احترام به مخاطبین است یعنی مخاطبین یا علاقمندان ما باید خودشان با رضایت کامل ایمیل خود را به ما بسپارند. هر شیوه ای که این اصل مهم را نقض کند جزو شیوه های اسپمینگ است و علاوه بر این که غیر قانونی است جز هزینه برای شما چیزی نخواهد داشت و همچنین اعتبار برند شما را نزد مشتری تخریب می کند.

در زیر مراحل یک ایمیل مارکتینگ صحیح و اصولی لیست شده است :

  • تهیه یک پیشنهاد خوب و جذاب
  • دریافت لیست علاقه مندان کسب و کار خود
  • ارسال ایمیل به صورت منظم و دقیق
  • امکان لغو عضویت


استفاده از این روش باعث می شود مخاطبین نسبت به شما اعتماد داشته باشند. این کار باعث می شود ارتباط مستقیم شما و مخاطبینتان به صورت دایمی برقرار باشد و شما خدمات و پیشنهادهای خود را به علاقمندان خود بفرستید.

این موضوع را به یاد داشته باشید که کاربران به هیچ وجه از ارسال ایمیل های اسپم رضایت ندارند و اکثر کاربران ایمیل های شما را پاک می کنند و یا آن ها را به عنوان ایمیل های اسپم به سرویس دهنده ایمیل گزارش می دهند.

دوستانی که این مقاله را مطالعه کرده اند، از دوره های آموزشی زیر نیز استقبال کرده اند:

دوستانی که این مقاله را مطالعه کرده اند، از مقالات زیر نیز استقبال کرده اند:

نظرات

به این مقاله امتیاز دهید

۳ نفر (امتیاز مقاله ۵)